Sayfalar

28 Şubat 2009 Cumartesi

Sevgili Günlük

Pilatese başladığımdan beri diyaframdan nefes almaya öyle alışmışım ki; üç gündür grip miyim neyim anlamadığım şeyden ötürü burnum tıkalı ve aşırı yorgunluk hissi veriyor bu bana. Eskiden olsa burnum tıklaıysa ağızdan nefes alır idare ederdim. Şimdi istemdışı ağzımı kapalı tutup burnumdan nefes almaya çalışmak ve alamamaktan dolayı yedi kat merdiven çıkmışım gibi nefes nefese kalıyorum oturduğum yerde bile... Eşimde çıkan yüksek kolestrolden sonra yani dünden beri haftalık yemek menüsü hazırlar buldum kendimi. Oysa hiç yapmam bunu. Bugün çıkıp bir haftalık ot doldurdum eve. Annemin geçtiğimiz çarşamba gittiğimde "istemiyoruuuum" dememe rağmen haşlayıp poşetlediği kaldirik ve baklayı (bilir misiniz bilmem) eve gelir gelmez dondurucuya atıp ertesi gün eşimin siparişi üzere karnıyarık yapmaya koyulmuştum. Zavallı karnıyarıklar 270 kolestrol haberinden sonra tepside öylece kalakaldılar günah keçisi gibi. Bugün bakla dondurucudan çıkarılıp öğlende afiyetle yendi. Sağolasın annem:)) Akşam üstü oğlum okuldan gelince gizli gizli pizza yapıp yedik. Tam delilleri kaldırırken eşim geldi. Pizza mı yediniz dedi sevinçle. Hııııı dedik suçlu suçlu. Mutfağın iki kapısı var. Biri oturma odasına diğeri koridora açılıyor. Oturma odasında eşim tv izliyordu. Biz de oğlumun odasında Lost izlemek için gerekli atıştırmalıkları gizlice koridor kapısından soktuk odaya. Çok ara vermiştik Lost' a derslerden dolayı. 4. sezona başladık. Eskisi kadar gecede 6-8 bölüm değil 3-4 bölüm izleme kararı aldık. Bu sene dersane sabah çünkü. Uzun süre ara verdiğim için mi nedir kafam çok allak bullak oldu. Zaten bu sezon düğümlerin yavaş yavaş çözümlendiği dialoglar çok. Kafam yoruldu birşey kaçırmayayım diye... Son zamanlarda arap sabunuyla ilgili birçok mail aldım, bloglardan, sitelerden yazılar okudum. Ellerimdeki nikel sülfat allerjisinden sonra yaklaşık 7 aydır hiçbir deterjan kullanamıyorum. Önceleri çamaşırda sabun tozu kullandım, düşük sıcaklıklta erimediği için renklilerim alaca bulaca oldu ama mecburen devam ediyordum. Sadece benim değil hepimizin çamaşırlarında deterjan kullanmam yasaktı. Çünkü bildiğimiz deterjanlardaki nikel sülfat 14 durulamadan sonra ancak etkisini yitiriyormuş. Bir çamaşırdan diğerine geçmemesi için hepsini sabun tozuyla yıkıyordum. Sonra Amway'i önerdi bir arkadaşım. Denedim ve çok memnun kaldım. Cildime de dokunmadı. Tüm gerekli deterjanları aldım. Ona başlamadan önce genel temizlikte arap sabunu kullanıyordum. Özellikle ahşap zeminde cila gibi etki yaratıyordu, çok memnun kaldım. Okuduğum yazılarda bulaşık makinasında da iyi sonuç alındığı, parlatıcı gözüne de elma sirkesi konulması gerektiği yazıyordu. Denedim ve çok kötü çıktı bulaşıklar. Leke leke olmuşlardı. Bir daha yıkatmak zorunda kaldım. Sağlıklı olduğu doğrudur ama görüntü açısından tavsiye etmiyorum. Geçenlerde ise çamaşır deterjanım bitti ve Amway siparişim gelene kadar makina doldu taştı. Aklıma arap sabunu geldi. Denedim. Sonuç süperdi. Beyazlarda da renklilerde de çok güzel sonuç aldım. Tavsiye ederim. Eskiler işi biliyormuş dedim.

10 yorum:

Sibella dedi ki...

Ben de arap sabunuyla ilgili yazıları ve mailleri okuduktan sonra merak edip bulaşık makinasında denedim, ben de sonuç gayet güzel oldu acaba çamaşır makinasında da kullanılır mı diye düşünürken senin yazını okudum canım ve çok sevindim, onu da en kısa zamanda denemeye karar verdim. Çamaşır makinasında nereye koydun acaba arap sabununu içine mi yoksa deterjan gözüne mi ?

sesiber dedi ki...

Sibelcim deterjan gözüne koydum ben. İçine de konulabilir belki, o aklıma gelmedi. Bulaşık makinasında sen de iyi sonuç aldım diyorsun. Acaba bizim suların sertliğinden mi lekeli kaldı?

Paşa dedi ki...

aa çamaşırlarda da iyi sonuç verdiğine sevindim..gerçi kullanmıyordum ama kullanabilirzi değilmi?

GeCe dedi ki...

nezlen için geçmiş olsun bana da aynen öyle oluyor hele geceleri arap sabununu ben de duydum ama makinalarda çok köpüren deterjanlar kullanılmıyor ya bunun köpürmesi nasıl merak ettim

losta gelince haftada birgün yayınlandığı günden hemen sonraki gün izliyoruz 5. sezon daha da güzel

Pelin Aksesuar dedi ki...

Sibel abla çok geçmiş olsun öncelikle. Ben de platese başladım 2 gün önce ve 2 gündür her tarafım ağrıyor. ya çok hamlaşmışım ya da çok yüklendim kendime :) Arap sabunuyla yıkamayı anneme söyleyeceğim. Görüşmek üzere.

sesiber dedi ki...

Paşa, Gece kullanın derim hem köpürmedi ki hiç. Hatta dün limonlusunu aldım, bugün yıkadığım çamaşırlar daha da miss koktu.
Gececim ben öyle tek bölümden birşey anlamıyorum. 3-5-6-8 peşpeşe izliyoruz vakit buldukça. Duydum evet 5. sezon süpermiş.
Pelin ağrı varsa yanlış birşeyler yapıyorsun demektir. Bir de şu sıralar hareketler çok zorlaştı. Ben bazılarını belim ve boynuma yüklenmemek adına eskisi gibi yapıyorum ya da sayıyı az tutuyorum.

Haydi mutfağa dedi ki...

lostta aynen benim de kafam allak bullak olmuştu. özellikle 4.sezonda...

arapsabunu için önerileriniz için teşekkürler, denyeceğim.
çamaşır makinasında arap sabunu ne kadar ölçü koydunuz?

sesiber dedi ki...

Haydi Mutfağa yaklaşık bir çay bardağından biraz daha az kullanıyorum.

nalan dedi ki...

platesle ve doğru nefesle ilgili bilgi ve kaynak istiyorum canım

Malla dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun Sibelcim. Kendine iyi bak. Bu arada arapsabununu ben de yerleri silmede kullanıyorum.Sıvı olanlardan..