Sayfalar

23 Ekim 2009 Cuma

Polimer Kil Çikolata Serisi...


       En sevdiğim Fimo markanın bakır efektlisi (metallic cooper -27) ile yaptığım çalışmalar.

        İlk takımda kenardaki silindir şeklindeki boncukları ahşap boncuk üzerine kaplama çalıştım. Pendantın üzerine yaptığım renkli şeritlerden, boncuk üzerlerine de yapıştırdım. Boyun kısmını floş iple tamamladım. Küpede renkli şeritleri biraraya getirip sararak o spirali oluşturdum.
 
      Pendanttaki karenin içinde uzun gelip kestiğim kapı boncuğunun akrilikten yapılan bir parçasını kullandım. Pişince ne olur acaba, dedim ama birşey olmadı :)

       Araya damarlar kattığım bakır fimonun üzerine hamur açma makinasıyla yaprak altın varak geçtim. Kalan hamurdan küpe ve üst boncuğu yaptım. Dikiş efekti vermek için ebeşuarla hafifçe bastırdım.

 

        Bu takımda baskı tekniği uyguladım. Yine bakır efektli hamura görünen şekli verdikten sonra, kurdela kapamayla kenarları kapattım. Bu aşamada kurdela kapama aparatını pense yardımıyla oldukça açın ve hamuru için yerleştirdikten sonra çok fazla olmamak şartıyla sıkıştırın. Çok sıkıştırısanız hamur inceleceği için sonrasında tutmayacak, kırılacaktır. Sadece dişler hamura biraz geçecek kadar kapatmanız yeterli. Pişince çok sağlam oluyor, merak etmeyin. Bu işlemi kesinlikle hamur pişmeden yapmanız gerekmekte.

       Baskı yapacağınız objeyi (ben desenli bir boncuk kullanmıştım) hamur üzerinde hafifçe bastırarak gezdirin.
Piştikten sonra parmak yaldız geçtiğinizde desenler daha net görülecektir.
 
      Bu küpede de yine Fimo bakır efektli  ve Fimo sedef efektli beyaz (metallic pearl -08) karışımı kullandım. Makinadan geçirdiğim karışımı kretuar ile kesip, üzerine ucu içeride olan tükenmez kalem ile hafifçe bastırdım.

        Sedefli hamur pişince olağanüstü güzel oluyor. Aslında tüm efektli hamurları pişirmeden rengini anlamıyorsunuz. Ben Fimo' nun glitter efektli kırmızı (glitter red  -202) haricindeki tüm efektli hamur renklerine hastayım. Onu sevmedim, hiçbirşeye de yakıştıramadım. Pişince acayip çirkin bir renk oluyor.

10 yorum:

Bucanni dedi ki...

Gerçekten hoş tasarımlar olmuş. fimo herzaman ilgimi çekiyor ama henüz bulaşmadım :) emeğinize sağlık. sevgiler...

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Hocam harika tasarımlar koymuşsun yine ortaya!eline emeğine sağlık.
Sevgiler...

cansudere dedi ki...

gerçekten çok şık ve güzeller ellerinize saglık sevgiler..

Nedret dedi ki...

Hepsi çok farklı, özgün tasarımlar olmuş.Bunlar yeni mi, yoksa beni kırmayıp önceden yaptığın, benim de çok merâk ettiğim işlerini mi yayınlıyorsun?

Mehtap dedi ki...

hepsi birbirinden güzel olmuş.ellerinize sağlık.Fimo çalışmalara hastayım.Fimo da malzemeyi de kendiniz tasarlıyorsunuz.Hazır almıyorsunuz.denemeyi çok istiyorum.sevgiler.

sesiber dedi ki...

Bucanni, Şanslı, Cansudere, Mehtap teşekkür ederim :)

Nedret abla dükkanı kapattığımdan beri takı yapmadım. Bunlar da eski. En az 2-3 yıllık. Fotoları var, kendileri yok birçoğunun.

sibel dedi ki...

Çok hoşlar bende fimoya sardırdım buaralar bakalım ne yapabileğim.

Sevtap dedi ki...

ben fimodan takı yapıcam ama birşey duydum ve siz aklıma geldiniz hemen sesiber bilir dedim.Yemek pişirilen fırında olmaz diyorlar yani bir daha yemek pişmezmiş birde ayrı fırınmı alıcam yani ben anlamadım.Okullardada yaptırıyorlar tepsiyi aynı kullanmadıktan sonra birşey olmaz diye düşünüyorum ama size sormak istedim.Mutlu yıllar...

sesiber dedi ki...

Karabıdıkım yok öyle birşey. Fakat pişirme esnasında çıkan kokuyu solumak zararlı. Mutfağı iyice havalandır ve işin bitinde de fırın kapağını 1 saat kadar açık bırak. Kolay gelsin.
Sana da mutlu yıllar...

Sevtap dedi ki...

Çok teşekkür ederim :)