Sayfalar

2 Ekim 2009 Cuma

Sevgili Günlük- Nasi Goreng...


                        Ben tanıştığım ilk günden beri Endonezya Pilavı, diyorum kendisine... Şu ana kadar yukarıda gördüğünüz iki ayrı marka denedim, başka var mı, Türkiye'de var mı bilmiyorum. Conimex bilindik marka ama diğerinin tadı daha belirgin, ben daha çok sevdim.

       Teyzem 3-4 yıl kadar önce Hollanda'dan gelirken getirmişti Nasi Goreng'i. O yaptı, biz yedik, sevdik, müptelası olduk. Şimdi her geldiğinde (Allah'tan senede 5-6 kez geliyorlar) Pindakaas ve Nasi Goreng getirmesi gelenek haline geldi. Bende yiyen herkes bayılıyor, tarif istiyor. Paketi alıp Hollanda'daki akrabalarına ısmarlayanlar bile oluyor.

       Nasi Goreng kızartılmış pirinç, kızarmış pilav gibi anlamlara geliyor aslında. Uzakdoğuya özellikle, Endonezya'ya özel bir yemek. Kahvaltıda bile tüketiyorlarmış. Pakette bol baharatlı,kurutulmuş sebzeli bir karışım var. Çoğu bildiğimiz, kullandığımız baharatlar, sebzeler ve tadı-kokusu bizim mutfağımıza çok yabancı değil; hatta acısı fazla olsa daha iyi olacakmış. Ben pul biber de ekliyorum. Omlete de ekleniyormuş. Ben omleti sade severim, hiç denemedim.

       Asıl tarifi belki farklıdır ama ben normal pilav yapar gibi pirinci hazırlayıp, tereyağ, sıvıyağ karışımında doğranmış tavuk parçalarını iyice kızartıyorum. Pirinci de katıp oldukça fazla kavuruyorum. Nasi Goreng ekleyip biraz daha kavuruyorum. Suyunu ilave edip. hiç tuz koymadan ve karıştırmadan pişiriyorum. Tavuksuz da yapıyor annem, o da güzel oluyor.




Yarın misafirim gelecek. Bu akşamdan tiramisumu yaptım, hurmacık tatlımı yaptım. Poğaçamı yaptım ama sanırım kahvaltıda bitirir ev halkı onu. Eşimin en sevdiği hamur işi bu klasik sıvıyağlı, yoğurtlu poğaça çünkü...  İçine de süt loru ve taze kişniş doğradım. Az önce bir tane yedim pek güzelolmuş. Poğaçanın alt katına yarın kıymalı, patatesli börek taşınacak. Salataları da yarın yapacağım. Bunlar da önizlemeleri :)

7 yorum:

Şehnaz dedi ki...

pilav çok ilgibç.bizimle paylaştığın için teşekkürler.diğerler içinde ellerine sağlık.sevgiler....

E. Ali dedi ki...

Bizim de Hollandada akrabalarımız var. normalde (eskiden) yılda bir defa gelirlerdi. şimdiye kadar ürediler çoğaldılar yılda birkaç defa türkiyeye geliyorlar. yani ayrı ayrı.
pindekaas fıstık ezmesini ısrarla isteriz onlar da getirir. burada marketlerde de fıstık ezmesi satılıyor ama lezzeti yok.. şeker katıyorlar tadı lezzeti bozuluyor. pindakaas şekersiz olup tam fıstık tadı veriyor.
şimdi bir dahaki sefere onlardan Nasi Goreng de isterim bakalım nasıl bir şey. :)

biyasimadahagirdim dedi ki...

çok merak ettim pirinci. severim değişik lezzetleri;) bakalım belki bir gün tanışırız bu pirinçlerle;)

Unknown dedi ki...

Sesibar değişik bir lezzet bu üründen büyük marketlerde vardır belki araştıracağım.Bulabilirsem deneyeceğim.

Yarışma için başarılar diğerlerine baktım. Sizinki sevimli ve güzel
spor yapmasın bu şekli daha hoş:)

Sevgiyle kalın.

Bloğumda sizi görmek isterim.

fatoş dedi ki...

merhaba, görünce dayanamayıp sormak istedim, bu kedidili bisküvilerine nereden ulaşıyorsunuz. kusura bakmayın böyle damdan düşer gibi, ben fatoş :)

sesiber dedi ki...

Fatoş hanım, estağfurullah :)
Kedi dilini Diasa'dan alıyorum. Bim ve A101 mağazalarında da satılıyormuş.

sevim dedi ki...

Bende çok severim 17 yıl hollandada yaşadım malesef türkiyede yok nasi goreng baharatları özlüyorum .