Sayfalar

21 Ekim 2009 Çarşamba

İki Farklı Usulde Türk Kahvesi...

Hep yazacağım unutuyorum. Bu akşamki balığın üzerine içtiğimiz Türk kahvesinin üstüne de bu postu yazayım dedim.

       Türk kahvesi yapmayı bilmeyen yoktur sanırım. Buradaki Boşnak kökenli bir arkadaşımdan öğrenip çok beğendiğim iki ayrı pişirme yöntemi paylaşacağım. Mutlaka deneyin derim.

 Sütlü Türk kahvesi (durun hemen aaa sütlü kahveyi biliyoruz herhalde, demeyin.
        Bildiğimiz büyük fincanlarla içilen sütlü kahve değil bu.)
       Normal Türk kahvesi ölçülerinde kahve,şeker kullanıp, su yerine içeceğiniz fincan sayısı kadar süt koyup, su yerine sütle pişiriyorsunuz. Emin olun çok güzel oluyor.

Çikolatalı Türk kahvesi (şekersiz içenlere göre değil)
       Bildiğimiz Türk kahvesi ölçülerinde kahve ve su koyduktan sonra, şeker yerine çikolata koyuyorsunuz. Tarifi veren arkadaş madlen çikolata koyabilirsin demişti. Evde hep fıstıklı çikolata olur. Ben de bir kaşık Nutella koydum. Harika, kıvamlı, bol köpüklü, içimi nefis bir kahve oluyor. Ben bu tarifi sütlü olandan daha çok seviyorum. Hemen hemen bir aydır hep bu tarifle kahve yapıyorum. İkram ettiklerimden (en koyu tiryakilerden bile) de beğenmeyen olmadı. Hatta geçenlerde yakındaki bakkalda Nutella bulamayıp yeni çıkan Sarelle' yi almıştı oğlum. Nutella' dan sonra başka krem çikolata yiyemez olduk ama yeni çıktı diye bir şans tanımıştık. IIh olmamış, yine beğenmedik. Şimdi kahveye o Sarelle' yi kullanıyorum. Ekmek üzerinde sevmedik ama bu şekilde  tüketmiş oluyoruz.

       Arkadaşım bir de sodalı kahveden bahsetti. Su yerine soda koyup yapılıyormuş. Onu henüz denemedim. Eşim kahveyi yanında su yerine sodayla içer. Demek ki yakışıyor.

Fotoğraf yok, içtikten sonra aklıma geldi. Şu anda toplanmamış bir masa ve kirli fincanlar beni bekliyor.

Siz de bu akşamki ya da yarın sabahki kahvenizi böyle yapın bakalım beğenecek misiniz...

17 yorum:

Miss Beril dedi ki...

anneannem normal türk kahvesi içmez , çocukluğumdan alışkınım sütlü kahveye. şu anda nasıl canım çekti:p hemen gidip yapmalıyım

Haydi mutfağa dedi ki...

teşekkürler sesiber, çikolatalı harika olur, deneyeceğim

iffetin günlüğü dedi ki...

çok mecbur kalmadıkça sade kahveyi tercih edeiyorum.biraz önce yazıyı okuyunca -tesadüf biz de balık yedik,kahve canım çekiyordu zaten-çikolatalı kahveyi hemen denedim.gerçekten bol köpüklü,kıvamlı bir kahve oldu.ben şeker tadı almadım sade kahveden pek farkı yok.hoşuma gitti.arada böyle yaparım artık.

Nedret dedi ki...

Çalıştığımız zamanlarda bir müstahdemimizin yaptığı kahve hârika olurdu.Meğer şekeri, kahveyi ve suyu direkt fincanlara koyar,metal tablalı ocakta ağır ateşte fincanda pişirirmiş.Ben de bu pişirme tekniğini bilmiyordum.

Cocukla Cocuk dedi ki...

İkisini de deneyeceğim sesi cim. Ben zaten türk kahvesini içerken yanına mutlaka çikolata alır onu da kahveye daldırıp ertip yerim , 2. tarif tam benlik gibi.
Bu arada ben de Sarelle çok güzel mutlaka deneyin yazacaktım, biz de Nutella cıyız aslında ama beğendik Sarellenin yenisi de hay allah kalsın bari yazmayım. :)

Yelda dedi ki...

Dünde bizde balık vardı üzerine Türk kahvesi.
Klasik sütlü kahveyi biliyorum ayrıca kahveyi bazen çikolatayla beraber içmeyide severim ama çikolatalı ve sütlü olanı yeni duydum. Aslında insanın alışkın olduğu bir tat olunca nasıl olur diye de tereddütte kalıyor
Ama tavsiyen üzerine en kısa zamanda deneyeceğim.
Sevgiler

Stil Direktoru dedi ki...

Aaa soda mı ben nasıl bilmiyorum bunu, birde bira cola içen var ıyk diyorum ona da ama bunu deneyeceğim sesoşum

Yelish dedi ki...

yarin su gozumun nuru ,Turkiyedne getirdigim damla sakizlimi bi sutle yapiyim bakiyim

Bu arada,belliki Turk kahvesi seviyorsun .Cilveli Turk kahvesini duydun mu hic ? Ya da ictin mi ?
Bakiniiizzzzz
http://lezzetler.com/cilveli-kahve-manisa-vt27533.html#

herşeyden azıcık dedi ki...

Kahvenin her türlüsünü yalar yutarım:)) bunlarıda en yakın zamanda deniyeceğim.

Ada Deniz dedi ki...

ben de kahvesiz bir hayat düşünemiyorum. Varsa kahvenin yanında bitter çikolata yerim. ikinci tarif denenmeli biran önce

MAYRI dedi ki...

Bir boşnak olarak kahve alışkanlığım yok. Ama bu iki tarif hoşuma gitti. Deneyeceğim. Teşekkürler.
<:))

Adsız dedi ki...

Çok şaşırdım..Hemen deniyeceğim sütlü olanı biliyordumda çikolatalı ve sodalıyı bilmiyordum.Teşekkürler...

Yelish dedi ki...

yaptim yaptim
ilk yaptigim sogudu icemedim , malum bizim evdeki oglan seninkinden baa kucuk
Ikinciyi biguzelictim , harika oldu - seni andim
tesekkurler :)

sesiber dedi ki...

Kahve sevenler buluşmuş. Birlikte içmek ne güzel olurdu sizlerle.
Yelizcim, İffet hanım afiyet şeker olsun, ferah kahveleriniz olsun. Yelizcim verdiğin linke baktım, çok ilginç, denemek gerek en kısa zamanda.
Kahve kadar keyifli yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.

Mehtap dedi ki...

Çikolata iyi fikir.deneyeceğim.sevgiler.paylaşım için teşekkürler.

Polsera dedi ki...

Ben bir belgeselde Türk kahvesinin yapılışını şu şekilde görmüştüm:
Suya normal şekeri katıp kaynatıyorlar sonra suyun içine bildiğimiz ölçüde kahveyi atıyorlar. Tabii o esnada cezvedeki su köpürüyor. Fakat bu şekilde yapıldığında kahve köpüğü oluşmuyor. Sodalısı pek cazip gelmedi ama nutellalısı ilgimi çekmedi değil hani :P

GeCe dedi ki...

sütlüyü denemiştim ama çikolatayı değil gerçi yanında hep bir dilim çikolata ile içerim