Sayfalar

21 Ocak 2010 Perşembe

Sevgililer Günü Sadece Kadınların mı???

       Sevgililer Günü yaklaşırken daha çok,nedense, ne hikmetse dişi insanları alır bir telaş. Bu telaş "ona ne alsam" la birlikte, "bana ne alacak acaba" nın toplamıdır. Dolayısıyla daha bir coşkulu, daha bir telaşlı ve haliyle daha çok hayal kırıklığıyla yaşarız bu süreci. Alışverişe çıkarsınız, tüm vitrinler kadınlara alınacak hediyelerle doludur.

       Mesela Pasaj' a Etsy'e bakıyorum; çoğunlukla bayanlara alınacak hediyeler... Buralara girip te eşine,sevgilisine hediye seçmekle ilgilenen erkek var mıdır? Bilmiyorum, sanmıyorum. Birkaç istisna vardır belki... Şöyle de olabilir; bayan olan taraf  "işte bana bunu al" şeklinde, bilgisayar ekranını açık bırakıp erkeğin gözüne sokma, vitrin önünde dakikalarca aynı objeye bakma, gazetenin ilgili sayfasını üste katlama, boş olan yüzük parmağını reklamlardaki gibi adamın gözüne sokma (zaten hiç anlamam şu tek taş merakını, herkeste aynısı olan birşeyi niye almak için uğraşayım ki ) vs... şekillerde taktikler uygulayabilir. Yok ben yapmadım bunların hiçbirini, sadece yapılabilir diye düşünüyorum ya da yapıldığını biliyorum. Hissediyorum, kadınım sonunda, tıkır tıkır işliyor alt beyin :)

       Kadınlar hediyeyi günler, haftalar önce alıp, baka baka gözüyle eskitirken, erkek son ana kadar bekler. Artık ya taktiklerden çıkardığı sonuca ya da içinden ve cebinden gelene göre alır birşeyler. Benim eşim gibi pişkin pişkin "sana kendimi getirdim" diyenler de var mıdır, bilemiyorum :)

        Neyse uzun lafın kısası alışverişi yapan çoğunlukla kadınlar olduğuna göre, erkeğe alınacak, yapılacak öneriler geliştirmek istedim. Dün gece oturdum ve bunlar çıktı ortaya.

       Zaman iktisat devri, paranızı birleştirin, o size alsın birini, siz ona diğerini :)  Etsy ve Pasaj'a koydum. Detaylı fotoları oralardan görebilirsiniz. (fotoğraflara tıklayın,büyüsün)

   

7 yorum:

liza dedi ki...

Merhaba Sibel
aslında erkeklere alınacak o kadar az hediye alternatifi varken,ve insanlar bunu ararken, ben de yemek yapmayı seven kocalar için
espirili ve kişiye özel bir önlük koydum pasajda satışa. Fakat ne hikmetse hiç bir zaman hediye alternatifleri bölümüne almadılar benim ürünlerimi (yılbaşında da şişe giysileri koymuştum.)Yazı yazdım neden diye kurabiyeler alınmıyormuş listeye halbuki ben önlükleri kastetmiştim.Neyse aldılar, ama bu olayın bana düşündürdüğü demmek ki pasajlara doğru dürüst bakmadan bir seçim yapıyorlar.Üstelik de, çok güzel bir erkek hediye seçeneği varken gittiler bayan için olanı aldılar.

sesiber dedi ki...

Hoşgeldin Liza.
Haklısın ama yemek yapmayı seven koca da zor bulunuyor, hele de bizim ülkemizde. Yeni nesil bu konuda daha girişken aslında. Mesela benim oğlum, eşimden daha sık giriyor mutfağa. Eşim arada bir köfteyi tavada çevirip, çorba karıştırmak ya da salata yapmakla sınırda kalıyor.
Yapınca da elimin değdiği belli olmuş gibi, sinir iltifatlar ediyor kendine :)

Pasajı ben hala çözemedim. Aslında müşterilerin de suçu yok, çünkü aramalarda neredeyse ürünün tam adını yazdığım halde arama sonuçlarında çıkmıyor ürünüm. Mesela akşam ekledim bunları. "Kitap ayracı" diye aratıyorum, yok. Sonra başka bir zamanda aratıyorum var. Şansa kalmış. Ne demeli? Kaç kez yazdım "geçici bir sorun", dediler. Ne geçmez sorunmuş, üye olduğum günden beri aynı şey. Pasajı basamak olarak düşün. Reklam olarak... Meraklısı olan bir şekilde buluyor bizi.

tatlıhayat dedi ki...

Merhaba,kitap ayraçları harika bol satışlar diliyorum.Sevgiyle...

sesiber dedi ki...

Sevgiler benden, çok teşekkür ederim Tatlıhayat...

GeCe dedi ki...

düşüncende çok haklısın ama mesela ben eşime göstersem bunları kullanmak istemez halbuki çok tatlılar ama erkeklerin klası bozulurmuş aman aman

Cocukla Cocuk dedi ki...

Sesi'cim bizde aynı şeyleri düşünüyorduk :) Yani etsy , pasaj kampana yapıyor ama hediyeler hep biz bayanlara yönelik öyle olunca da körler sağırlar birbirini ağırlar gibi bayanlar arası hediyeleşme gibi duruyor. Bir projede biz de var eşlere hediye bakalım yetişir inşallah.

Unknown dedi ki...

Merhabalar...İsmim Hande...Özel günler ve hediye stresleri :) Ben bu sene bir internet blog sayfasında gördüğüm hediyeyi aldım eşime... King marka saç ve tıraş makinesini aldım, kendimi ödüllendirmek içinse saç maşasını aldım :)) Bakalım eşim bana ne hediye alıcak...