Sayfalar

30 Temmuz 2009 Perşembe

Sevgili Günlük- Ada, Börülce, Sütaş Yarışma...



(Ada kreşin girişinde, gösteri saatini beklerken- Haziran 2009)
       Bugün kardeşimin sabah bir iş görüşmesi varmış. Sabah erkenden iki dumanı tüten ekmek eşliğinde Ada'yı bize bıraktılar, gelir gelmez yatağa sokup mıncıkladık onu. Doyamadım Adacığıma. Pek te akıllıydı bugün. Pazara da onunla gittik. Dönüşte arabada uyuyacaktı neredeyse. Bahçede pestili çıkana kadar oynadı, ıslandı, ıslattı, tadı damağımızda kaldı, alıp yazlığa gittiler. Şimdiden özledim. Normalde giderken ağlar, deniz olayını duyunca bizi sattı, güle oynaya ayrıldık.
       Bizim buralarda börülce pek bulunmaz. Başka yerlerde yediğim, çok sevdiğim bir sebze ama henüz kendim alıp, pişirmek nasip olmadı. Bugün ilk kez bizim pazarda gördüm ve sevine sevine aldım. Geçen haftada taze dağ kekiği bulup aynı böyle olmuştum. Tüm hafta yediğimiz tatlı hariç herşeye kekik doğradım :) Evdekileri biraz baydım sanırım. En güzeli de sabah kahvaltısında zeytinyağlı kekikli domatese, zeytine ekmek bandırıp yemekti. Az önce nette börülce tariflerini inceledim. Ne çok şey yapılmış börülceden. Ben daha önce salatasını ve zeytinyağlı kavurmasını yemiştim. Tarifine güvenen varsa bana yazsın. Yarına başka planlarım var, ertesi güne sanırım börülce pişireceğim.
       Kaç akşamdır açık havada sinema izlemek güzeldi de evimi özlemişim. Son iki akşamdır da hava çok serin. Kışlık montlarla oturuyoruz dışarıda. Otururken daha da üşüyor insan. Bu akşam birkaç kişi eksiğimiz vardı ara verelim dedik, teşkilatı kurmadık. Yemeği yedikten sonra üşüyerek içeri girdik, mutfağı kırkladım 1 saat kadar. Kaç akşamdır alelacele toplamaktan biraz ipin ucu kaçmıştı. Şu an mis gibi domestos kokuyor mutfak. Eldiven kullandığım halde ellerim yine kaşınmaya başladı :( Sonra eşimle 2 parti tavla oynadık. Gerçekten evimde oturmayı özlemişim.

      



Börülce tarifi ararken bu duyuruya rastladım, belki ilgileneniz olur --
Sütaş yoğurtlu tarifler yarışması düzenlemiş. Ayrıntılar burada...

5 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Nasıl özentim o sağlık kokan mutfağa, valla insanın evi gibisi yok haklısın. Sineöa gecelerine çekirdeğimi aldım geliyorum

Adsız dedi ki...

sweet home sweet...

herşeyden azıcık dedi ki...

Benim memleket yani Edremit'te olmazsa olmaz bişeydir börülce ama ben en çok börülceyi haşladıktan sonra (salatasını yapmak için)suyuna tarhana çorbasını severim içinde börülcelerde olacak elbet.Salatasınıda sarımsak zeytinyağ limon üçlüsüyle yaparız.Taze kekiğin ise turşusunu kurdum bir güzel oldu anlatamam ''Zahter'' diye ararsan bir sürü tarife ulaşırsın.Otçu olduğum çok anlaşılmıyor değilmi? :)))

sesiber dedi ki...

Edacım çekirdekler benden, çay bile var. Beklerim:)
Herşeyden azıcık, teşekkür ederim öneriler için. Zahteri duydum ama turşu olduğunu bilmiyordum bak. Doğuda etli yemeklerin yanında çok yenirmiş zahter. Turşu olunca kaybolmuyor mu o minik yapraklar. Çiğden, haşlamadan, bildiğimiz turşu gibi mi kurdun? Çok alıp deepfreeze atayım diyorum.
Ben de otçuyum, otçulum, ne dersen de. Bir de tanısam neyin ne olduğunu:))

mineal dedi ki...

İki çeşit değişik börülce tarifim var,
1-Seninde yaptığın patlıcanlı(bütün) bol domatesli yaptığın tarifte börülceleri kırmadan koyuyorsun başka deyişle bol domatesli fasulye turşusu kavurur gibi yapıyorsun.Yanlız bunda börülceyi koyduktan sonra çok karıştırmıyorsun.
2-Bulgurlu yapıyoruz.İnce kıyılmış soğanı zeytinyağı(sıvıyağ)kavuruyorsun olgun domatesleri kabuğunu soyup küçücük doğruyorsun,(yada rendele tercih senin)birlikte kavuruyorsun tuz ve şeker atıyorsun.Börülceleri boyuna ve enine ikiye ayırıyorsun,4 parça oluyor,Börülceleri koyup birkaç sefer çeviriyorsun,üzerine köftelik bulgur (yarım kilo börülceye-bir türk kahve fincanın yarısı kadar)yaptıkça bulguru azalatabilir veye çoğaltabilirsin. Bir çay bardağı su ekliyorsun kısık ateşte bulgur ve börülce pişene kadar tutuyorsun.Buna bol acı yakışıyor,karabiber her tür baharatı kullanabilirsin(kızımdan dolayı koymuyorum sofrada ekliyoruz).Bol maydanozla servis yapıyorsun.Kıvamı turşu kavurması kıvamı çok sulu veya kuru değil.

Bildiğim diğer tarifler yoğurtlu, sarımsaklı,zeytinyağlı salata tarzı, ben zeytinyağlısını dereotuyla servis yapmayı seviyorum.
afiyet olsun