Sayfalar

2 Temmuz 2009 Perşembe

Kukuleta + Robdöşambre



       Hesapladım; yaklaşık 7 yıl önce dikmiştim bu cicileri. Oğlum en azından 4 yıl giydi. İlk diktiğimde yerlere kadardı boyu. Sonra diz altına gelmeye başladı. Artık enden olmayınca, eh biraz da büyüme havalarına girince giymeyi bırakmıştı. Şimdi Ada'nın birkaç yıl daha büyümesini bekliyor dolapta. Hala yeni gibi duruyor.

       İnce polar kumaştan kruvaze kesim yaparak, dikmiştim. Bir de kukuleta diktim kalan kumaşla. Sabah kalkınca, akşam yatmadan önce çok severek giyerdi oğlum. Çok ta yakışıyordu. Sabah kalkınca beceriksizce giyip 7 cücelerin "sevimlisi" gibi gelirdi yanımıza. Özledim o günlerini. Bunlarla çok fotoğrafı vardı aslında ama eski bilgisayarımızla birlikte tarih oldular.
       Polar dikenleriniz bilir, elde dikmek çok zordur ama makina dikişine ve ütüye çok güzel gelir, kolay şekil alır, esnetme-yedirme kolay uygulanır. Daha dayanıklı olmasını isterseniz, zig-zag dikiş uygundur. Ben bu takımı kalıpsız kesmiştim hatta... Kendime de düz kırmızısını dikmiştim. Onu da yıllardır kullanıyorum. Sıcak yatağınızdan üşüyerek kalkıp giydiğinizde o anda sıcacık sarar vücudunuzu. Gerçi bu sıcaklarda hayal etmesi bile korkunç biliyorum ama yazlık bir kumaşla da uygulanabilir.
       Aynı modelden kendime bir de yazlık sabahlık dikmiştim. Sabahlıktan çok namaz kılarken kullanıyorum. Namaz kılarken özellikle daha derli toplu, şık olunması gerektiğini düşünüyorum. Eh sonuçta kimin huzuruna çıkıyoruz...

12 yorum:

DuruButik dedi ki...

Bayıldım, harika! Özellikle erkek çocuğu için dikmiş olmanız çok hoşuma gitti. Ne sevimli olmuştur. Ben de oğlum olduğunda dikmeliyim :)
Tabi birde kendime. Hakikaten namaz kılarken çok iyi oluyor. Hem derli toplu hem de kolay kullanılabilen bir kıyafet. Üstelik dikimi de kolay.
sevgiler...

icimdeki yolculuk dedi ki...

çok güzel zamanında annemi dinlemeyip dikiş kursuna gitmedğim için kızıyorum kendime

herşeyden azıcık dedi ki...

Şimdi Mısır Çarşısına gidiyorum saksı almaya ama polarda alıcam bende dikicem kışa giysinler cüceler:))Ellerine sağlık.

iffetin günlüğü dedi ki...

benimde biraz daha koyu renkli pazen bir sabahlığım vardı günlük kullanırım diye annem dikmişti çeyizime..geçen sene bozup başka şekillerde değerlenlendirdim...namaz için de Suriyede yaygın(belki bütün arap dünyasında)bir kıyafet almıştım.çok pratik. iki parça etek ve üstten geçirmeli örtü.bir gün yayınlarım inşallah..

ozerella dedi ki...

Çok güzel olmuş.İçinde nasıl tatlı olduğunu düşünebiliyorum.Allah bağışlasın.Elinize sağlık:)

mormakas dedi ki...

Çok iyi fikir ya. Bir arkadaşımın ablası da böyle bir şey dikip dikip kullanıyor. Ben de yapmak istiyorum ama becerebilir miyim acaba? Denemenin bir zararı olmaz en azından değil mi Sesiber? Oğlununkide süpermiş gerçekten. Eminim çok sevimli oluyormuştur.

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Namaz kılarken giymek çok mantıklı gerçekten. Anneciğim de diker kendine. Adı da namaz sabahlığı. Pek güzel. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

Ayca Karaoglan dedi ki...

Annemin çeyizinden sakladıklarını aldım ben evlenirken. Eski olduğu ancak model ve kumaş deseninden anlaşılıyor :) Annecim nasıl güzel saklamış valla... Böyle miniğini yapmak için bir bebek gerek, kısmet :)))

nrhnmrl dedi ki...

ellerine sağlık sesicim çok güzel olmuş.Ben sana bir şey sormak istiyorum bu yorumu yayınlamasanda olur şu sitenin başalığına resimler koyuyorsun ya ben de bir şeyler yapmak istiyorum ama nasıl yapıcam anlamadım.Biraz araştırdım ama ben de tık yok bilgi verebilirsen çok sevinirim canım ya sağol

lemanice dedi ki...

namaz kılarken giyme konusu gerçekten çok hoş kimin karşısına çıkıyoruz?haklısın canım.ellerine yüreğine sağlık.sevgiler.

Butikpartim dedi ki...

Ne güzelmiş ayıcıklı ayıcıklı:)Namaz kılarken tertipli giyinmek gerektiği fikrine katılıyorum..

Unknown dedi ki...

Canım
Süper olmuş.emeğine sağlık.Gerçi yaz dönemi Antalya 'da bunu dikmek ve giymek biraz zor olsada kışın güzel olabilir.Bir de dikiş bilirsen tabii:-)))
Sevgiler