Sayfalar

27 Nisan 2009 Pazartesi

Keratokonus

Ortaokul yıllarından beri görme sorunu yaşıyorum. Miyop-astigmatım var. O zaman ilk gittiğim doktorun verdiği gözlüğü ve ondan sonraki tüm gözlüklerimi zorla taktım, hatta takamadım. Annemler kızmasın diye evden çıkarken takıp, evden uzaklaşınca çantama koyuyordum. Gözümde durmadığı için de neredeyse ayda bir gözlüğüm kırılıyordu. Her seferinde türlü yalan kırılış hikayeleri uydururdum, inanmazlardı tabii. Lise yıllarında artık karışmamaya başladılar. Sadece ders çalışırken, okurken, tv izlerken takma lüksüne sahip oldum. Üniversitede hepten bıraktım. Rutin kontrollerime de gitmedim. Tatil zamanları babamın kontrolüne denk geldiyse zar zor götürürdü beni. Yeni kontrol yeni bir takılmayacak gözlük demekti... Evlendikten sonra da yine sadece okurken, pc başındayken vs... kullandığım, çerçevesiz gözlüklerimden sonra 6 yıl önce Ankara'daki göz hastanesindeki doktorumun önerdiği yumuşak kontakt lensleri 4 yıl kadar kullandım. O doktorum bana o zaman anlayamadığım bir göz hastalığının olabilirliğinden bahsetmişti. Üzerinde durmadım. Neyse işte son paketi de bitiremedim. Lakin gözlerimde aşırı kuruluk, yanma, batma yapmaya başladı. Son 2 yıldır da ne gözlük ne de lens kullanmadım. Bu arada laser ameliyatı için geçen yıl buradaki göz hastanesine gittim. Doktor gözlerime Lasik ameliyatı yapılması gerektiğini, burada yapılamayacağını söyledi. Ben de ameliyat olmaya kesin karar verip Dünya Göz'den 24. Nisana randevu aldım. 23 Nisan dolayısıyla verilen tatili fırsat bilip çarşamba günü öğleden sonra İstanbul'a gittik. Randevuya giderken kendi aramızda gülüşüp durduk. Yarın bu saatler nasıl göreceğim acaba, diye merak içindeydim. Benden daha düşük miyopu olup laser ameliyatı olan kuzenim ameliyat sonrası sevinçle "aaa onu da görüyorum, bunu da okuyorum" diye çığlıklar atıp durmuş, onu andık:) Önce makinayla ölçüm yapıldı. Ardından doktorla yapılan okuma testi... Gözlük mü, lens mi diye soran doktora laser istiyorum deyince pek sevindi. İşte dedim, yolacak kaz buldu, sevindi. Laser testine sokalım sizi dedi. Tekrar çıkıp laser için yapılan testlere, ölçümlere girdim. Gözüme 2 kez yapılan damla sonucu bulanık gören bana bir de doldurmam için form verildi. O gözlerle "gebelik durumunuz var mı" sorusunu "genetik durumunuz var mı" okuyan ve "var" seçeneğini işaretlemeye hazırlanan ben kuzenimin gülmekten zor yaptığı müdahaleyle son anda "yok" u işaretleyebildim :) Neyse test sonucu tekrar doktorla görüşmeye girdim. Bana ameliyat yapılamayacağını, gözlerimde "keratokonus" denilen kornea dikleşmesi olduğunu söyledi. Bu durumda başka doktorların ameliyat yapabildiğini fakat çok riskli olduğunu ve ameliyat yapıldığı takdirde %50 ihtimal bir yıl geçmeden daha ileri bir görme kaybıyla karşılaşabileceğimi söyledi. 6 ayda bir takip edilmesi gerektiğini, ileride kornea bağlarını güçlendirici başka bir operasyon geçirebileceğimi belirtti. Bunları söyleyen doktor hakkında ilk düşündüklerimden ötürü utandım. Ya başka bir doktora gidip ameliyat olsaydım... Diyeceğim o ki, benzer şikayetleri yaşıyorsanız vakit geçirmeden ehil ellerde çaresine baktırın. Dünya Göz'den alıntı bilgiler aşağıda...

Hastalığın Belirtileri

Erken dönemde şikayetler:

  • Devamlı değişen gözlük numaraları,
  • İlerleyen miyopi ve astigmat,
  • Gözlüğe rağmen düşük görme düzeyi,
  • Her doktordan alınan farklı gözlük reçeteleri

Bu dönemdeki hastaların birçoğuna ancak video keratografik (topografi) özel tetkiklerle teşhis konulabilir. Uzun dönem alerjik konjunktivit, gözleri sürekli ovalama, aile bireylerinde keratokonus görülmesi gibi nedenler de dikkate alınmalıdır.

Çok erken dönemde hastaların bir kısmı hiç şikâyeti olmadan sadece miyop veya astigmat şikâyetlerinden kurtulmak için göz hekimine başvurabilmektedirler. Yapılan topografik incelemelerle keratokonus tespit edilebilir. Bu tetkikler detaylı incelenmeden yapılan excimer lazer ameliyatları sonrası kornea daha inceleceğinden keratokonus hastalığı daha hızlı ilerleyebilir.

Türkiye’nin ilk ve tek Keratokonus Tanı ve Tedavi Merkezi Dünyagöz bünyesinde hizmet vermektedir.

2006 yılının Haziran ayından beri keratokonus’lu hastalara hizmet veren merkezde, alanında deneyimli doktorlar son teknoloji tetkik ve tedavi cihazları ile keratokonus hastalığını durduruyor.

Keratokonus gözün kornea tabakasının incelmesiyle ortaya çıkan ve sinsice ilerleyen ve tedavi edilmezse kornea nakline hatta görme kaybına yol açabilen bir rahatsızlıktır. Günümüzde keratokonus hastalığı batı toplumlarında her 2000 kişiden birinde gözlemlenmektedir. Keratokonus’un görülme sıklığı her geçen yıl daha da artmaktadır. İlerleyen miyop ve astigmat, kornea incelmesi ve sivrileşmesi ile belirti vermeye başlayan keratokonus hastalığına, çok özel tetkiklerle erken dönemde teşhis konulabilir.

Keratokonus hastalarının düzenli takibi ve hastalığın seyrine göre planlanacak tedavileri, görme kalitesini arttırmak için son derece önemlidir. Türkiye’de ilk kez hastanemizde uygulanan CROSSLINKING tedavisiyle keratokonus hastalığının tedavisinde önemli başarılar elde edilmiştir.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

çok geçmiş olsun
bu zamanda isnan kopyalayan bu profosörler nasıl oluyorda göz için pek bişi yapılamıyor.
adını bile talfüz edemediğim hastalığın ileride hiçbir tedavisi yok yani.yanlışmı anladım.
o kadar çok okudumki kafam karştı valla.umarım yanlış birşeyde yazmıyorumdur.
inş en kısa zamanda çok daha geç olmadan uzman ellerde iyileşirsiniz.tabi şifa önce YARADANDAN gelir diğerleride vesile işte

Ayca Karaoglan dedi ki...

Sesi'cim günaydın, çok geçmiş olsun. Genetik -gebelik ay çok güldüm :) Ne olur aksatma göz kontrollerini. Öpüyorum çok...

nrhnmrl dedi ki...

sesicim geçmiş olsun canım kontrollerini aksatma sakın kendine iyi bak sevgiler

Begonvilli Ev dedi ki...

Geçmiş olsun. Dikkatle takip edilirse olumlu sonuçlar alınabilir. En kısa zamanda istediğin sonucu almanı diliyorum. Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

Unknown dedi ki...

GEÇMİŞ OLSUN ALLAH DERMANSIZ DERTLERDEN KORUSUN

ella dedi ki...

çok geçmiş olsun canım, bende miyop astigmatım ve hiç gözlük kullanmıyorum, gözlükler çantada geziyor. verdiğin bilgilere göre biraz daha dikkat etsem iyi olcak galiba.

Bilun ŞEN dedi ki...

Sesicim çok geçmiş olsun. Ben de miyop astigmatım ve ortaokuldan beri gözlük kullanıyorum. Bu ara lazer düşünüyorum ben de.
Çok çok geçmiş olsun canım, dikkat et kendine..

meryem öğretici dedi ki...

Ya çok geçmiş olsun ne dicem bilemedim ama şu gebelik olyına gülmedim deil hani o haldeki insana form doldurtulur mu canım ya varı işaretleseydinizde yanlış teşhis olsadı ALLAH korumuş valla neyse geçmiş olsun.