Sayfalar

18 Aralık 2012 Salı

Terbiyeye Davet!

       Düzenli post hazırlayamayınca paylaşacaklarım birikmiş, nereden başlayacağımı bilemiyorum. Bu arada ben yaptıklarımı facebook üzerinden anı anına paylaşıyorum ya, bazı şahıslar da anı anına yaptıklarımı kopyalayıp benden önce yapıp hiçbir link vermeden, bloglarına ve artık cesaret mi, terbiyesizlik mi adına siz karar verin; bu kopyaları  Emek Sensin'e aynı açıdan çekilmiş fotoğraflarla satışa bile koyabiliyorlar. O kadar da ilginç ki, çalışmanın hepsini değil bir köşesinden çekilmiş fotoğrafıyla yayınlıyorlar. Bu halde bile kopya oldukları yeterince anlaşılıyor. Benim imzam olmuş tasarımlarımı kopyalayarak alınlarında bu lekeyle gezmeleri onlar için sorun olmuyorsa, bu kadar genişlerse yapacak birşey yok, bu pis huyla yollarına devam etsinler. Bu konuda maddi bir kaygım yok, yapılan iş te, işçilik te ortada. Fakat yapılan terbiyesizlik hiçbir maddi bedelle ölçülemeyecek kadar büyük.

       Bu camiada tarzı olan insanlar var. Bu insanların çalışmalarını ben nerede görsem tanırım ve taklitlerini gördüğümde de kesinlikle taklit olduğunu anlarım ve bunu birçoğunuz anlarsınız. Mide bulandırıcı bir durum. Elbette kopyalanan için değil kopyalayan için kötü ve çıkmayan bir leke.

       Aslında yeni bir runner paylaşmak üzere paneli açtım, başlığımı "  ........ runner " diye attım ama böyle bir yazının altına el emeğim, göz nurum, geceler günler boyu üzerinde düşündüğüm, tasarladığım benim için değerli olan emeğimi paylaşarak ziyan etmek istemiyorum.
     
       Benim tasarımlarım ve kopya çalışmaların fotoğraflarından bir kolaj yaptım. Yazdığım yeteri kadar anlaşılmadıysa, bundan sonra görsel destekli olarak anlatmaya devam edeceğim.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba bende sizi hem instigramda hem facede büyük bir zevkle takip ediyorum.anlamadığım direk fotografınımızı alıp paylaşmışlar çok şaşırdım eğer öyle ise diyecek söz bulamıyorum

Unknown dedi ki...

Canim fotoğraflarınızın üzerine linkinizi yerlestirseniz ayrıca blog da paylaşırsın kopyalanamayacak sekilde koyarsanız daha iyi olacağını düşünüyorum.

nrhnmrl dedi ki...

anlamazlar güzelim anlamazlar :(

sesiber dedi ki...

Sanırım yanlış anlaşıldı, fotoğraflarım değil, tasarımım kopyalanıyor.

fimofimo dedi ki...

Evet sizi çok iyi anlıyorum,zaten emeksensine logolu fotoğrafta konulamıyor,tasarımı da fotoyu da alırlar,küçü bir teselli olur mu ki size,Elif Şafak ilk korsan kitabını gördüğünde sevinmiş,yalnız değerli şeyler kopya edilir,üzülmeyin lütfen çünkü onlar da aslını aratır,sevgilerimle.

huuuubakbi dedi ki...

böyle terbiyesiz o kdar çok ki hangisiyle uğraşcağımı şaşırdım

Ebrushka Blog dedi ki...

Ne yapsanız emek hırsızları hep oldu olacak, allah bildiği gibi yapsın.

esra şimşek dedi ki...

Sibel Hnm ben sizin büyük takipçilerinizdenim.Emek sensinde dediğiniz resimleri hafta sonu emeksensinde gezerken gördüm önce sizin sandım baktım altında başkasının adı var pes dedim sizinde dediğiniz gibi tarzdan hemen anlaşılıyor tanınıyor yasa denen bir şey var yapın yasal takibinizi

Bebek Uyku Seti dedi ki...

Gülermisin , ağlarmısın ; Ne güzel söylediniz Sibel hanım bu camiada tarzı olanlar var diye ,kesinlikle katılıyorum.Emin olun sizde bunlardan birisiniz.onbir yaşındaki kızım resmi çok iyi olduğu için resim dersinde sıra arkadaşı onun resmine bakıp aynısını yapmış ve kızım resmini öğretmenine göstermeye utanmış sebebini sorduğumda öğretmenim ya benim kopya çektiğimi düşünürse dedi.Küçük bir çocuk bile bütün bunları düşünüp böyle davranıyorsa o insanlara diyecek söz bulamıyorum. Sevgiler ...

Ayşen Özkaran dedi ki...

Sibel hanım sizi büyük dikkatle takip edenlerdenim. Hatta sizin emek sensin magazanızdan birkaç kez alış veriş bile yaptım. Bu tarz insanları deşifre etmek en güzeli. Üstelik ben inanıyorum ki sizin gibi kaliteli çalışamazlar. Sizin ürünlerinz bir harika. Emeğe saygı ve iznizle kocaman bir YUUUH diyorum. Allah ıslah etsin bu insanları.

semmma dedi ki...

bir kaç ay önce de benim bloğumdaki postlarımı, resimleriyle birlikte olduğu gibi kopyalayarak kendi bloğuna post yapan biri vardı. başka bi blogger arkadaş bi site önermişti yazının bir kısmını oraya yazıyorsun; başka hangi sitelerde yazıldığını gösteriyor. bloğuma kopyalama, sağ tık engeli falan koydum ama bunun çözüm olmadığını biliyorum. isteyen ekrandan direk kopyalara ya da uzun uzun da yazar, resimleri de alır bi şekilde.

sadece bu kadar karaktersiz, kendi bünyesinde zeka pırıltısı, el becerisi bulundurmayıp başkasınınkini çalmaya muhtac olacak kadar seviyesiz insanların varlığına üzülüyorum..