Sayfalar

20 Şubat 2012 Pazartesi

Keçelerinizi Nasıl Saklıyorsunuz?

       Üretenin masası, dolabı, çalıştığı ortam düzenli olmaz, diyerek çalışma esnası dağınıklığıma mazeret ararım sürekli. Gerçekten öyle, herşeyin derli toplu olduğu zamanlar bana huzur değil, huzursuzluk veriyor genelde. Çünkü düzen içinde aradığımı daha zor buluyorum. Kafamı kaldırıp makasın yerli yerinde asılı durduğu, sabunların, cetvellerin çekmeceden çıkarılmaya çalışıldığı anlardansa, kumaşların, keçelerin altında bu bahsettiklerimi aramak daha heyecan verici. Bir düzine kalem alırım ama o kalemlerin hiçbiri nedense elimin altında olamaz. Buna hala akıl sır erdiremiyorum ama neyse...
       Sonuçta, çalışırken acımasızca dağınık çalışır, kendimce pratik yöntemlerle de çok çabuk toparlanırım. Sanırım bir çoğumuz böyleyiz. Malzeme kesimi dolayısıyla keçe dağlarını günde 3-4 kez yerle bir edip düzenlemek çok vakit alıcı. Bazen acil bir sipariş kesip, paketleyip kargoya yetiştirirken, korkunç haldeki odamın kapısını sessizce çekip evden çıkarken, dönene kadar ölmemeyi dilerim :) O halde bırakılan bir odadan sonra sanırım kimse arkamdan üzüldüğü için ağlamaz :)
        Bir süredir keçelerimi bu şekilde depoluyorum. Hem renkleri net görmek açısından, hem aldığınızı tekrar geri koymak açısından çok daha pratik. Düzgünce katlayıp üstüste koyduğunuzda en alttakini alırken hepsi devrilir, böyle bir dolaba sığmak için önlü- arkalı iki sıra yaparsınız ve arka sırayı görmek için ön sıra kaldırılmalıdır, üfff... Havlularımı da uzun zamandır böyle depoluyorum, sadece ben değil, eşim ve oğlum da havluları alırken dolaptaki görüntü bozulmamış oluyor. Bozulsa ne olur, diyenleriniz de olabilir. Saygıyla eğiliyorum, o denli rahat olmak çok isterdim gerçekten.
Çok heyecan verici bir fotoğraf (benim için)
Bu mu? Geçenlerde Etsy'den bir müşterim kumaşının fotoğrafını gönderip ona göre mıknatıslı perde mandalı yapmamı istemişti. Eline ulaşmış, çok beğenmiş. Ben de mutlu oldum...

21 yorum:

Hilal dedi ki...

Sesiber, sana nasıl teşekkür etsem. ben her alttaki keçeyi alırken üsttekiler yerle bir oluyordu. ben de bu düzene geçeceğim.. sağol

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Katlama fikri çok güzel fakat kenarlar kırışmıyor mu?

DİL ATÖLYESİ dedi ki...

aynı şeyi soracaktım ben de sibel,böyle rulo yaptığın zaman kumaş zarar görmüyor mu?dükkandan eve getirene kadar oluşan kat izi bile iğrenç görünüyor.bu şekilde iz oluşmaz mı bir tarafında keçenin? bir de bunlar ince keçeler herhalde,kalınlar var mı sende?onları ne yapıyorsun?

sesiber dedi ki...

Hilal, işe yaradığına çok sevindim :)

Gönülçelen, Aslı, sanırım keçe kalitesiyle ilgili. Sentetik, eli tırmalayan,sert keçelerde oluyor kırışma. Benim keçelerim yumuşacık, kat izi bile olmuyorlar.

Kalın, yün keçeleri de rulo halinde saklıyorum. Zaten yün keçe kolay kırışmıyor. Kalın sentetikleri yine rulo yapıp lastikleyip saklıyorum. Keçenin yumuşak olup olmamasıyla ilgili sanırım. Bir ara burada bir kırtasiyeden mecbur kalıp bir keçe almıştım, resmen kağıt gibi kırışmıştı.

Unknown dedi ki...

Düzene bak, harikasın yaa, bir kanunu yıktın. Ben bir projeyle yarım gün uğraşıyorsam, yarım gün de oda topluyorum :)))) sevgiler

Unknown dedi ki...

gözlerim yaşardı anlamam gerekti o kargodan çıkan poşetin güzelliğinden inanın eşim bile inceliğinize hayran kaldı sibel emeğinize sağlık

sesiber dedi ki...

ANG, sen de harikasın, o ne güzel yorum öyle, ver coşkuyu tarzında olmuş, bayıldım :)

Mor Menekşe, Allah kıymet bilenlerle karşılaştırsın derler ya hep, bu tür karşılaşmalara bayılıyorum. Güle güle değerlendir cicilerini.

zeys dedi ki...

Sahane bi paylasim olmus bayildm..duzen sahane..blogunuzu yeni kesfettim..takipteym benimkine de beklerim:)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

Nedret dedi ki...

Çok güzel bir çalışma ortamın var.Odanın kapısını çekince iş biter sende. Asıl ben ölsem çok rahmet okurlar arkamdan:)))Kızıma tembih ediyorum bazen ''Ölürsem, kucakla çöpe at hepsini arkamdan'' diye. Ayıklamaya kalksa başa çıkamaz zirâ:)))

fiamma dedi ki...

Çok düzenli durmuş keçeler, ben de kumaşları bu tür katlıyorum bir kutunun içinde ve bazanın altında ki kolay ulaşayım.
Ayak havlularını bu yöntemle muhafaza ediyorum da diğerlerini düşünmemiştim ama deneyeceğim bakalım dağınıklık azalacak mı? Yayılma ve dağılma konusunda arkada kalanlara bir vasiyet hazırlasak iyi olacak her yerde işgal var, benimde arkamdan tasviye ederken helak olurlar göz yaşı dökmeye pek zamanları kalmaz, aa bunu da mı saklamış derlerken:))

Kuşlar yani perde tutucuların çok güzel olmuş ellerine sağlık sahibi iyi gğnlerde kullansın...

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir çalışma ortamı darısı başıma ayrıca kuşlar muhteşem elinize sağlık sevgiler.

sesiber dedi ki...

Zeys, hoşgeldin. Saynde ben de senin blogunu keşfettim ve bayıldım.

sesiber dedi ki...

Nedret abla, aslında bu odada ayıklamak istediğim, yenilemek istediğim çok şey var. Geçen yıl alet edevata yatırım yaptım, bu yıl masamı dolaplarımı yenilemek istiyorum. Hepsini bembeyaz yapıcam. Bunlar oğlumun küçüklük dolapları. Yenilerini alınca bunlar kiler balkonuna taşınacak, turşulara ev sahipliği yapacaklar.

sesiber dedi ki...

Şulecim, valiz hazırlarken de bu yöntemi kullanıyorum ben. Çok daha az yer kaplıyor ve ne nerede görünmesi kolaylaşıyor.

sesiber dedi ki...

Mehtap Hanım hoşgeldiniz.Büyüdükçe çalışma ortamındaki eksiklikler batıyor insana ve o eksikler hiç bitmiyor. Darısı tüm kalbimle başınıza.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

çok güzel görünüyor . bende kumaşlara böyle bir yönten uygulasam iyi olur her seferinde raftan üstüme düşüyorlar.
geçen gün bir paylaşımda duvara monte edilen geniş plastik su borularından raflar gördüm onlarında içinde benzer bir düzen vardı.

karışık çalışma düzenini bende seviyorum kalem olayına çok güldüm bende deli gibi makas ararım:)))
canım ellerine sağlık kuşların yine çok şeker.

sesiber dedi ki...

Aaaa boru fikri de süpermiş, uygulaması da kolay, kes kes koy. Hatta çekmecelere kısa kesip koyup, çorap, çamaşır için bölmeler yapılabilir.
Makas ta çok ararım ama hadi o en fazla 1-2 tane makas. O kadar kaleme rağmen evde sürekli bir kalem sıkıntısı yaşanır ki sorma...

Düzenli Evim dedi ki...

Sevgili Sesiber,
Düzenli Evim blog yazarı olarak seni kutlarım. Böylelikle zamandan tasarruf etmiş ve zamanı siz yönetmiş oluyorsunuz. Kolaylığına alıştıktan sonra içinizdeki huzuru ben şimdiden hissedebiliyorum. Bavul yerleştirme şeklim çekmece düzenleme yöntemim gibi. Çorap dürme şeklimiz de sizinle aynı. Sevgiler

http://www.duzenlievim.com/2010/12/cekmece-nasil-duzenlenir-2-giysi-duzenleme/

fimofimo dedi ki...

asla sizin gibi düzenli olamam,olursam aradığım hiçbirşeyi bulamam,tekrar dağıtır saniyede aradığım şeyi bulurum,böyle düzenli olanlara sadece imrenmekle kalırım çünkü,keyifli günler...

nalan dedi ki...

Ben de her zaman arkamı toplayan biri yanımda olsa da bana asistanlık etse,makas,bistüri,kit kat isterken ellerini uzatan operatörler gibi çalışabilsem ne çok iş yapardım diye düşünürüm. Büyük kızımın arkadaşı yılda bir kez 3 günlüğüne Ankaraya gelir bizde kalırdı.
Kızım işteyken onunla o 3 günde neler neler yapardık. Valizi doldurur giderdi. O yüzden Funda benim kızım olsa ben süper çalışırdım deyip hayıflanırım hâlâ.
Yazdıklarını ve yorumları okuyunca yalnız olmadığıma pek sevindim.
Ben de dolabın bir gözüne duvara konserve kutularını çakıp kumaşları içine koymayı düşünüyorum.
Banyo havlularımı senin keçeler gibi saklarım bir de alt çarşafları ile battaniyeleri:))
şimdi mailde senin yorumu gördüm aynı anda yorum yazıyor muşuz birbirimize:))

MERVE dedi ki...

ay ben de poşetlerde katladım kaldırdım, inş bişi olmaz balkona da koydum poşetleri :S