Sayfalar

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Sevgili Günlük-Mutfağım

        Bu yazımda önizlemesini yaptığım mutfağımın bitmiş hali.

       Mutfağın oturma bölümünü aceleye getirmeden düşüne düşüne dekore etmek istedim. Bu evimiz depremden hemen sonra yapıldı, bitti ve biz henüz 2 yıl önce oturmaya başladık. Bu yaz gelir gelmez önce duvar kağıdı siparişimi verdim. Kağıtları buradan aldım. Hatta ekrandaki görüntüsü buydu. Ben de minik desenli, dokusuz bir kağıt bekliyordum. Oysaki açıklamalarda kabartmalı vinil olduğu zaten yazıyormuş, dikkat etmemişim. Desenler de beklediğimden daha büyük geldi ama gerçek halini çok daha sevdim. Açık renk görünen kısımlar sedefli ve girintili. Gri bölümler flock, vinil kabartmalı.
       Kağıtlar hemen geldi ama ustayı 1 ay kadar bekledik.  Hatta kağıttan önce mobilya geldi. Hazır kanepe alacaktım, sonra vazgeçip ölçüye göre yaptırayım, dedim. Canavar gibi bir marangoz ustamız var. Leb demeden leblebiyi anlar. Banyo dolaplarıyla birlikte bu kanepe-sedirin siparişini de verdik. Kendisi ön tarafta görünen demirle (baza gibi) açılan bir sandık ta yapmış altına. Altlarını silebilmek için yüksek metal ayaklı yaptırdım. Minderleri de emektar koltukçumuza ölçü aldırıp çizip- yaptırdım. Sarı, kum rengi keten ve örgü kırlentler English Home' dan. Küf yeşili,çiçekli olanı ben diktim. Onda pek güzel uyunuyor. Zaten genel olarak mutfakta, özellikle pişen bir yemeğin hafif tıss sesi ve kokusuyla uyumak çok huzur verici :)
       Duvardaki kasnak panolarımı bu yazımda paylaşmıştım.
       Ortadaki krem koltuk İkea' dan. Kırlentini çok önce  salonum için yaptıklarımdan mutfağa aşırdım. Dantel perdemi annem ben küçücükken çeyizime örmüş. Çok sevdiğim ve ömür boyu saklayacağım güzelliklerden biri. Benim için dünyanın en güzel perdesi...
Masamın üzerindeki yo yolu keten runnerı bu yazımda detaylı paylaşmıştım.
Televizyonun yanında, pufun arkasında duvardaki elmalı tablomu burada paylaşmıştım.
Pufun eski ve yeni hali. Kanepe minderleri için kumaş alırken perde yaparım düşüncesiyle fazla kumaş almıştım. Bir kanat perde yaptım. Çok kasvetli oldu. Buldan kumaşlarından fotoğraflardaki perdeleri diktim. Kumaşı da pufa kılıf dikerek değerlendirdim.  Kolajı ters yapmışım, önce-sonra yerine sonra-önce olmuş.
Sonuçta mutfağımın oturma bölümünün önceki
 ve sonraki hali...

24 yorum:

Şehnaz dedi ki...

SİBELCİM ÖYLE GÜZEL OLMUŞKİ..EN GÜZEL GÜNLERDE KULLAN TATLIM...AMA SANA MİNİK BİR ÖNERİ PUFUN YERİNE TEK KOLTUĞU KOYUP KOLTUĞUN TERİNEDE PUFU KOYSAN SANKİ DAHA GÖSTERİŞLİ OLUCAK GİBİ....SEVGİLER CANIM..

Sibella dedi ki...

Harika olmuş Sibel'cim, çok sıcak ve huzurlu. Zevkine, emeğine sağlık :)

Unknown dedi ki...

çok cici bayıldımm..bi de mutfak bölümünü görsek :)

Unknown dedi ki...

bayıldım....
bu mutfak çok güzel

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Bu nasıl bir hoşluktur böyle...Bayıldım. Yeni çıkan bu duvar kağıtları evin tarzını anında değiştiriyor. Bir de üstüne sizin detaylar eklenince tek kelime ile harika olmuş.

Beyaz Kkelebek dedi ki...

canim benim güle güle otur gerçekten harika bir salon olmuş.
Seçimler, renkler ve aksesuarlar çok hoş .

Sevgilerimle ASD

gez gör arpacık dedi ki...

Çok güzel olmuş. Allah hayırlısıyla oturmayı, kullanmayı nasip etsin inşallah.

Gülen Tezer dedi ki...

Sesi'm;
Dekorasyon dergi fotoğrafı gibi!
Ferah, mütevazı bir şıklık, kullanışlı ve birbirine çok uyumlu objeler. Çok beğendim, insanın oturma odasına gidesi gelmez böyle mutfaktan.
Güzel yemekler yap mutfağında, sofrandan misafirin ve bereketin eksik olmasın.
Ellerine sağlık..

moda_kesh dedi ki...

çok güzel ya baktıkça içim açıldı kimbilir siz içinde yaşarken ne kadar mutlu olacaksınız elinize sağlık çok güzel olmuşşşş

nalan dedi ki...

güle güle kullan sesi çok huzurlu bir ortam olmuş

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sesi kuşum ne güzel, ne keyifli bir mutfak burası. Renkler de harika. Güle güle kullanın.
Ben hala mutfak procemi tamamlayamadım. Dolayısı ile de fotoğraflayamadım. Bir tembelliktir gidiyor ama ramazandan sonra geçer herhalde. Çok zorlanıyorum bu sene:( Zaten daha da uzatırsam, kendime ceza verip yarım yamalak yayınlayacağım:)
Sevgiler, hayırlı iftarlar canım:)

Unknown dedi ki...

Çok ferah bir mekan olmuş arkadaşım.Güle güle kullan.Sevgiler.

sesiber dedi ki...

Şehnazcım, o şekli denedik ama o zaman tv. izlenmiyor. O koltuğu biz evirip-çevirip duruyoruz olduğu yerde :)) Çok teşekkür ederim :)

Sibelcim çok teşekkür ederim :)

Gülin, yazıda verdiğim önizleme linkinde mutfak dağınık ta olsa görünüyor. Bak burada http://www.sesiber.com/2010/07/onizleme-mutfagm.html Çok teşekkürler:)

Tuğba, çok teşekkür ederim :)

sesiber dedi ki...

Hayal Arkadaşlarım, güzel yorumun için çook teşekkür ederim :)Duvar kağıdını oldum olası severim, şimdikiler gerçekten çok çok güzel ve kullanışlı.

Beyaz Kelebk, çok teşekkür ederim :)

Lilacım, amin, çok teşekkürler :)

sesiber dedi ki...

Gülenim, çok teşekkürler güzel dileklerin için. Biraz öyle oldu gerçekten, kimse salona gitmiyor bu ara :)

Modakesh, çok teşekkür ederim. Aslında mutluluk insanın kendi elinde. Depremde çadırlarda bile mutluyduk biz. Allah sağlık, huzur versin, hepsi boş.

Nalan ablacım çok teşekkür edrerim. Allah hepimize huzur versin.

Serapcım çok teşekkür ederim. Ramazan biraz sekteye uğratıyor, yorma kendini.

Gönüldenele çok teşekkür ederim :)

seyabb dedi ki...

harika olmuş.Puf evrim geçirmiş.Bambaşka olmuş.Hemen dikiş makinemi tamir ettireceğimmmm

Cocukla Cocuk dedi ki...

çok zevkli, çok şık , en onemlisi de huzurlu gorunuyor...iyi gunlerde ağız tadıyla kullan sesibercim...

ANTİGONE dedi ki...

çok şık, çok sıcak bir mekan olmuş, bayıldım!

üzüm kuşu dedi ki...

vauvv gerçekten süper olmuş güle güle kullan

Nilgün Komar dedi ki...

harika olmuş canım benim... süperrrrr... güle güle kullan.. bereketin ve muhabbetin çok olsun...

sesiber dedi ki...

Kardeşim, Çocuklaçocuk, Nilgüncüm, Cemre, Antigone çok teşekkür ederim :)

Yeşim dedi ki...

Canım çook güzel olmuş mutfağın. Güzel yemekler pişirmeni ve harika sohbetler eşliğinde mutlu öğünler geçirmeni diliyorum :)

Unknown dedi ki...

Mutfağınıza bayıldım. Tam benim tarzım.

~~ysn.ysmn~~ dedi ki...

bloğunuzu ve çalışmalarınızı çok beğendim.. ellerinize sağlık