Sayfalar

7 Temmuz 2010 Çarşamba

İnternetten Satış Yapma ve Vergilendirme Konusunda Yeni Bilgiler

Birçok arkadaşmız hala inanmak istemese de, hatta bunları yazdığımız için sorumlu-suçlu tutulmuş olsak ta, kızsanız da bu durum gerçekten dikkate alınacak kadar önemli. Ben hafta başı gidip sorarım, dedim vaktim olmadı. Yarın da yazlığa gidiyoruz. Şimdilik Pasaj dükkanımı boşalttım. Zaten Pasaj'dan gelen cevaplar da bizim açımızdan güven verici değildi. İlk olarak Destek ekibine durumun doğruluğunu sordum. Gelen cevap şuydu;
Merhabalar,
Pasaj.com, sadece gerçekleşen ürün satışları üzerinden tahsil ettiği KDV dahil komisyon ücreti için satıcı adına bir hizmet faturası düzenleyerek, satıcıya teslim etmekle sorumludur. Bunun dışında pasajınızdan yapacağınız satışlarda, ticari vergi mükellefi olup olmadığınız tarafımızca denetlenmemektedir. Örneğin kurumsal üye girişi yaparak, pasajlarında seri üretimi yapılan ürünleri satan üyelerimiz fatura düzenlemek durumundadır. Fakat bireysel üye olup da evlerinde üretim yapan kullanıcılarımız bu açıdan denetimimizde değildir. Bu konuda sorumluluk ve yetki tamamen size aittir. İyi günler.

Teşekkürler...

Pasaj Ekibi
Daha sonra ise endişerimden dolayı hesabımı kapatmak istediğimi yazdım ve gelen cevap şuydu.
Merhaba,

Maliyenin bu konuda belirlediği bazı kriterler bulunmaktadır. Pasajınızdaki aylık toplam işlem sayısını göz önünde bulundurarak, satışlarınızın maliyenin belirlediği kriterlere uygun olup olmadığına dair yorum yapabilirsiniz. Ancak konu ile ilgili detaylı ve sağlıklı bilgi almak bir mali müşavire danışmanız kanımızca daha doğru olacaktır. Tüm bunlara rağmen pasaj üyeliğinizi sonlandırmak isterseniz, pasajınızda yer alan içeriği ve profilinizdeki bilgileri silmeniz yeterli olacaktır. Zira, kullanılmayan hesaplar ilerleyen zamanlarda sistem tarafından otomatik olarak iptal edilmektedir.

Sevgiler...

Pasaj Ekibi
   Limonyeşili bizzat bulunduğu yerdeki vergi dairesi yetkilileriyle görüşmüş. Çıkan sonuçlar için yazısına buyrun...

9 yorum:

Nedret dedi ki...

Ayni cevaplar bana da geldi. Hesabımı kapattım ancak oradan tamamen yok olamıyoruz maalesef. ''Tekrar satış yapmak isterseniz ayni ad ve şifreyle devam edebilirsiniz '' yazıyor.

sergun dedi ki...

pasaj ısrarlarımıza dayanamayıp "hesabımı kapat butonu" eklemiş. artık profilimize girip komple hesabı silebiliyoruz. ben sildim..

Haydins dedi ki...

Hesabın silinmesinin bir anlamı yok maalesef ama bende kapattım tamamen..Ve evet geldim hatta renkli tasarımlar-sema ile konuştum tanıştım.Seni göremedim :(

sesiber dedi ki...

Ben hala hesap silme butonunu bulamadım.
Haydins, biz öğleden sonra 4-5 gibi oralardaydık. Kimsecikler yoktu zaten sıcaktı, akşama doluyor, dediler. Sema hanımla ben de tanıştım.

iffetin günlüğü dedi ki...

İyiki yazdınız bu konuda..Bende mail atıp üyeliğimiz iptal ettirdim.Bir süre satış yapılmayınca hesabınız kapanır zaten cevabı aldım.

Stil Direktoru dedi ki...

Sana screen shot atıcam Seso nereden sileceğini görürsün birde hatta attım ya o mailde var bakarsın

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bu vergi olayı evde yapılan el emeği ürünlerini kapsamıyor biliyorum ..daha önce bu konuda birkaç yazı okumuştum..eğer sanayi makinesiyle çalışmıyorsanız yani seri üretim yapmıyorsanız ve atölye değil evde yanınızda işçi çalıştırmadan kendi el emeklerinizi yapıyorsanız vergi mükellefiyeti doğmuyor...kanun yeni değiştiyse ondan heberim yok tabi

hobici dedi ki...

Arkadaşlar ben de bu konuyla ilgili bilgi araştırıyorum gerçi konunuz ağustosta açılmış ama ben yine de yazayım. Size link veriyorum http://www.avdb.gov.tr/y/mukteza/muktezadetay.asp?id=103014 bu gelirler idare başkanlığı yani direk ilgili kurum. Bu yazıdaki tarih şubat 2007. Ama yeni düzenlemeler oluyor sürekli http://www.real.com.tr/real_elemegi_.html bu linki de inceleyebilirsiniz ve son olarak kartal belediyesinin (sayfasına bakabilirsiniz) mikro kredi haberlerde de çıkmıştı nasıl bir uygulama tam bilmiyorum daha da araştıracağım gerekirse maliye bakanlığına soracağım. Ben de el emeği ürünler satmak istiyorum ama internetten satış yapmaya başlamadan biryerlere üye olmadan önce araştırmak istedim başıma iş açmayayım diye. Sonra ah keşke yapsaydım demek istemiyorum. Birçok kişi PTT kargoyla kapıda ödemeli olarak satış yapıyor netten bu kargo faturaları da izlemede bakanlık tarafından o yüzden tedbirli olmakta yarar var!

hobici dedi ki...

Arkadaşlar ben de bu konuyla ilgili bilgi araştırıyorum gerçi konunuz ağustosta açılmış ama ben yine de yazayım. Size link veriyorum http://www.avdb.gov.tr/y/mukteza/muktezadetay.asp?id=103014 bu gelirler idare başkanlığı yani direk ilgili kurum. Bu yazıdaki tarih şubat 2007. Ama yeni düzenlemeler oluyor sürekli http://www.real.com.tr/real_elemegi_.html bu linki de inceleyebilirsiniz ve son olarak kartal belediyesinin (sayfasına bakabilirsiniz) mikro kredi haberlerde de çıkmıştı nasıl bir uygulama tam bilmiyorum daha da araştıracağım gerekirse maliye bakanlığına soracağım. Ben de el emeği ürünler satmak istiyorum ama internetten satış yapmaya başlamadan biryerlere üye olmadan önce araştırmak istedim başıma iş açmayayım diye. Sonra ah keşke yapsaydım demek istemiyorum. Birçok kişi PTT kargoyla kapıda ödemeli olarak satış yapıyor netten bu kargo faturaları da izlemede bakanlık tarafından o yüzden tedbirli olmakta yarar var!