Sayfalar

6 Mart 2009 Cuma

Ada ve Naz Temalı Kapı Süsü...

Bu bebekli kapı süsünü kardeşimin evinin kapısı için yaptım. Bebekler Ada ve Naz' ı temsil ediyor. Eşim kuşlardan çok bunu beğendi. Onlara 8 puan vermişti, buna 10 verdi:)) Fondaki resmi oğlum ilkokula giderken yapmıştı. Renk uyumundan dolayı orada da fotoğraf çektim.:)
Tel İskeletin Yapımı
Yaklaşık 40cm. 0.80 mm.lik tel kestim. Teli ikiye katladım. Tam kat yeri bacak arasına denk gelecek şekilde bacak boyunda tel bırakıp bedene doğru ikiye katladım. Aynı işlemi diğer bacağa da uyguladım. Beden yönüne dönen tel uçlarını kol altına gelecek boyda bırakıp kol için bacağa yaptığım işlemleri tekrarldım. Bu sefer boyuna doğru iki ucu da kıvırdım. Kısa bir boyun mesafesi bıraktım. Çorp parçasının içine kafa olacak kadar silikon elyaf doldurup boyundaki telle sıkıca sabitledim. Çorabın fazlalıklarını kestim. İple iskeleti fotoğraftaki gibi sardım.Uygun renkte iplerle göz ve ağızı yaptım. Saçları orlondan hazırladım. Silikonla yapıştırdım. Model verdim. Elbisesini de keçeden yaptım. Sutaşıyla süsledim.
Kız bebeğin elbisesini süsledim. Bir eline papatya, diğerine çantasını taktım. Erkek bebeğin iskeletini de aynı şekilde hazırladım. Tek farkı Ada Naz'dan bir ton koyu olduğu için 38 numara çorap kullandım:))
Erkek bebişin ceketindeki kolların yamalarına dikkat çekerim:))
Bu simli tel halka evde vardı. Eskiden örtüleri buruşturup sermek modayken, bunun içinden geçirip buruşturuyordum. Sonra minimalist oldum:)) Halka da boşta kaldı. Naz şimdilik daha bir uslu olduğu için halkanın içinde kaldı. Ada ise hep düz duvara tırmandığı için halkanın dışına oturdu.
Bebekler haricinde birşeyler daha koymak istedim. Kurdela bağladım ııh dedim. Sutaşlarını ekledim yetmedi. Sonunda yo-yo tekniğiyle bir tontiş yaptım ve işte şimdi olduuu dedim ve yapıştırdım.

15 yorum:

Malla dedi ki...

yamalarını yesinler o miniklerin. şirin şeyler:))

embir dedi ki...

Çok güzel olmuş canım, harika. Şu tellerin kalınlığını bir türlü anlamıyorum. Şimdi öğrendim ayakta durabilecek kalınlıktaki tel 0.80 likmiş. Bu bilgi içinde teşekkürler. Bileyimde alayım.

Pelin Aksesuar dedi ki...

Harika harika bayıldım. çok cici bici.. telleri görünce beynimde şimşekler çaktı. ben de pelin temalısını mı yapsam diye :))

sesiber dedi ki...

Malla, Embir, Pelin çok teşekkür ederim. Embir keşke daha önce sorsaydın. Bu akşam birsürü iskelet yaptım. Giyinince çıkaracağım insan içine:)
Pelin yapsana hazır tellerle oynuyorken.

Pelin Aksesuar dedi ki...

Sibel abla, sadece tel olsa yapmaya çalışırım ama o bebekleri giydirmesi de var onu beceremem işte. Evde kumaş,keçe gibi bişey yok. Ama aklımın bir kenarında, diğer malzemeleri de alıp yapabilirim. Hayatıma böle de bir renk katarım:))

sesiber dedi ki...

Becerirsin bence. Eski penye, mendil, çorap falan da olur. Bit kadar şeyler zaten. Komşudan iste olmazsa:))) O da olmadı 2 sap iple ör birşeyler.

beyaz mendil dedi ki...

Çok sevimliler gerçekten,ellerinize sağlık çok güzel şeyler yapıyorsunuz.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Harika çalışmalar ellerinize sağlık.
Değişik çalışmaları gördükçe içim açılıyor.
Sevgiler.

sesiber dedi ki...

Beyaz Mendil, Örguknit çok teşekkür ederim:)

Adsız dedi ki...

çok şirin olmuş buuuu...

Unknown dedi ki...

Hepimizin Mevlüd kandili ve Dünya kadınlar günümüz kutlu olsun .Sevgiler bir kucak dolusu :))

çok şeker olmuşlar..emğinize sağlık..

Yelda dedi ki...

Ay çok şeker bunlar
Elelrine sağlık

Adsız dedi ki...

merhaba ben sizi sürekli 10marifet te takip ediyorum.Çok hoşuma gidiyor yaptıklarınız.Bu gün acelem vardı ama hemen sayfayı açtımki blogspot üyesiymişsiniz.Çok sevindim.Sadece yaptıklarınızı takip ettiğim için bunu fark etmemişim.Çok sevindim.İzniniz olursa arkadaş listeme eklemek istiyorum.Teşekkürler.Yaptıklarınız harika.Banada beklerim.sevgiler.

sesiber dedi ki...

çok teşekkür ederim,
birfincankahve ekleyebilirsiniz tabii, gelicem ziyaretinize:)

Adsız dedi ki...

slmmmmmmm canim super olmus hersey bruksel de reklamini yapiyorum ben beceriksiz oldugum icin senin becerilerinle hava atiyorum musadenle aeo